tirsdag 27. april 2010

Bitt av basillen!?

I dag fortsatte eg på sy- prosjektet mitt! Og det er fortsatt like moro :) Stoffa eg har brukt hittil, er eg så heldig at Mamma har gitt meg. No planlegg eg snarast, å gå til innkjøp av meir :) Juhu!! Endå meir å bruke penga på ;)

           ♥


Eg har sydd to nye hjerter idag. Så no har eg ein liten hjertefamilie på tre ;)

















Eg var litt uheldig med saumen til hjertemann til venstre her, men pytt pytt. Må jo rekne med litt nybegynner- feil ;)

















No gleder eg meg til å flytte heim slik at eg får hengt opp hjertene mine :)



















I det fjerne høyrer eg faktisk gravemaskina, som kanskje i dette øyeblikk, får på plass septikk- tanken!























Eg var heimom for eit par timar sidan. Då var alt allereie jamna ut. Mangla berre holet til septikktanken, som stod der og venta. Eg er utruleg takknemleg for at det ser ut til å gå så kjapt!:)

          ♥

Eg likte så godt det kvite stoffet med raude prikkar eg fann igår. Så eg har likegodt sydd meg eit skjerf av det idag. Kjempeenkelt! Kvifor har ikkje eg begynt med dette før?
Det er jo så moro! ;)



















Her var det jo berre å klippe ein stor nok firkant og sy sikksakk- mønster (heiter det det? Er ikkje så god på faguttrykka endå ;)  i kantane.

Ha ha ha! Sjå kor stolt eg poserer ;-P




















Ariel måtte få låne skjerfet litt, sidan eg framleis er i tenkeboksen angåande 17.mai- kjolen hennas. Er så smått begynt å tegne mønster :)

                

I kveld blir det sofa og Fruene, og sjølvsagt ei bloggerunde om snille Pappa let meg behalde internet- pinen ;)

Ha ein strålande kveld!


Klem frå Bjørg :-)

18 kommentarer:

Vivi sa...

Så utruleg rart, for veit du kva? Eg og har begynt å laga slike hjarte! Forskjellen er berre at eg ikkje har kome lenger enn å klyppa dei ut.. Vart veldig inspirert av å sjå dine!! Du må jo vera eit naturtalent på symaskina:-) Ha ein fin kveld. Håpar huset snart vert "friskt"

Jijji sa...

He, he... Sybasillen er vel ikke den værste man kan bli bitt av;)
Gleder meg virkelig til å se 17. mai-kjolen til Ariel:)
Så bra at gravearbeidet går unna. Får håpe dere er på plass hjemme igjen om ikke så alt for lenge;)

Tips: hvis faren din er litt i tvil på om du skal få låne nettpinnen hans, må du bare vise ham hva du har skrevet om ham på nettet. Når han får se at du har kringkastet at han er snill, kan han jo ikke si nei!!!???

Kos deg med fruene i kveld!
Klem fra Jijji

Monica sa...

ååå så fine hejrter og herlig valg av farger. Skjerfet var også nydelig og en skjønn dame som poserer med skjerfet... Har meg også en bloggerunde og skal snart opp å male bittelitt før fruene. Øsnker deg en fin trsdagskveld. klem monica

Tove sa...

Veldig flink er du!!

Ha en fin kveld.
Tove

Hvite tulipaner sa...

Nydelige hjerter du har sydd, det virker ikke som du er noen nybegynner akkurat ;)
Og det skjerfet så veldig flott ut må jeg si!

Jeg elsker å sy. Har sydd nesten alle gardinene våre her i heimen, løpere, en del sengetøy, pynteputer og masse mer.Utrolig artig tidsfordriv!

Krysser fingrene for at dere får flytte hjem igjen om ikke så lenge!

Kos deg med fruene:)
Klem

Kristin sa...

Heihei!


Såå koselig blogg du har her.... Masse inspirasjon og kreativ moro, det liker jeg.. Legger meg til her jeg..

Kikket på bildene av badet ditt.. Jeg har akkurat samme innredning fra Ikea og løvefotbadekar(annen levrandør) stående klart til huset vi pusser opp.. Er så moro å se andre som har brukt samme stil og hvordan det har blitt.. for badet vårt blir nok ikke ferdig på en stund enda, da andre ting kommer foran i køen...

Ha en super frue kveld.. KLemmer*

Fru Andersen sa...

Du er virkelig godt i gang! Her kommer det kreasjoner på løpende bånd, kjempefint det skjerfet også, blir jo så glad av å se på stoffet med de røde store prikkene!

Ikke verst å tegne mønster til kjole selv, da blir det jo både designet og sydd av deg, dobbelt stas;-)

God tirsdagskveld, fruer og sofa er en god kombinasjon!

Hulda sa...

Flott hjerter du har sydd! Og et nydelig skjerf også. :) Søtt med prikkene. :)

Lykkehjemmet sa...

Så flink du er da!! Jeg synes det var veldig fint hvis det er første gang:) Et riktig naturtalent jo!
Slike har jeg tenkt at jeg skulle sy selv også,men har ikke kommet så langt. Må komme meg til byen å finne noe fint stoff. Flott det går fremover med septikken da!!
Ha en fin frustrerte fruer kveld:)
Klem Mona

Familien i Fjellborg sa...

Så søte hjerter Bjørg - flink du er. Ariel er bare sååå søt da.
klem anita s

Bettum Villa sa...

Du er jo så flink!!! Gleder meg til jeg får ned sy maskinen fra lageret og blir bitt av den samme basillen som deg :P.

Ha en kjempe flott dag. Og så krysser jeg fingrene for at du kommer kjempe fort hjem igjen.

Klem Madelen

Beate sa...

Superfine altså..jommen må jeg ha meg en maskin. Trenger jo ikke dyre maskina, bare de enkleste funksjonene. Utrolig mye man kan lage.. jeg må jo snart sy dokkeutstyr til vesla og..kos deg videre med syinga...kjempegøy å være kreativ!! Klem

Christine sa...

So flink du e! Detta har du jammen talent for :) Trur eg må prøva å sy hjerte m sånn blondekant, da har eg ikkje prøvd før.

So kjekt at gravinga e godt i gang :)

Ha ein kos kveld m sofa og fruene :)

Stor klem

Fru Ruud sa...

Flotte hjerter!! Blir bare mer og mer lysten på en symaskin... Det får bli til høsten igjen når det er mer innevær.
Krysser fingrene for at arbeidet med septiken fortsetter å gå fort!
Ha ei god uke videre!
Klem Annette

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Ska sei du er i siget☺ Du har nok rett i at det er bere å ta fram symaskina og hive seg i det☺ Skal bere gjere unna ein fødsel først tenker eg☺
Skjerfet vart kjemepfint, og hjerta og☺ Kanskje du skal lage eit hjerte av kjolestoffet når du først er igang☺ Prikkar er jo veldig fint☺

Klem M♥

Ruths datter sa...

Så flott da. du er jo kjempeflink til å sy. jeg kan ikke det. Flotte hjerter.
Klem

fryd&forandring sa...

Dette kan du!! Flotte blonder du har fått også.. Gleder meg til å se resultatene av grave-prosjektet! Jeg kunne tenkt meg å få noen til å komme hit for å fixe bakhagen etter gravingen i fjor.. deilig å ikke gjøre alt selv!
Lykke til med kjolen, blir imponert av at du i det hele tatt tegner mønsteret selv jeg!
Klem fra meg!

Brennagjengen sa...

Så søte hjerter! Og skjerfet ble jo kjempe artig :)Fresher opp med et sånn skjerf!

Klem

Ida

Related Posts with Thumbnails