søndag 11. april 2010

Bruktfunn på loftet til Pappa

Vi i Fjordhuset har hatt nok ein flott vårdag. Ikkje fullt så mykje sol som igår, men herleg likevel :)




































Kaffien etter frukost tok vi ute ilag med blomstrane eg planta i potte igår.



































Dei strekte seg så fint etter solstrålane frå himmelen.



































Ariel var søndagspynta i kjolen eg hadde då eg var lita. Eg synast ho var kjempesøt i den :)



































Denne skjenken fekk vi i hus i går kveld. Den fekk vi frå nokre naboar som ikkje ville ha den. Den skal bli kvit!




































Skattejakta på loftet til Pappa var ein suksess!
Alt han har! :)
Eg fekk to gamle mjølkespann som skal plantast blomster i.



















Gammal koffert som må vaskast ;) Gammal zink- kanne (Den fekk eg av Besta) og verktøyskrin som Besten har laga. Skrinet skal målast og pussast til gammal stil :)


















Fann og denne gamle tallerkenhylla. Den må ha seg ein god vask. Også lurer eg på å måle den kvit.
Ville du gjort det?


















Eg fann og denne søte hylla.
Den skal målast kvit og få nye kroker :)

Eg fann mykje meir enn dette. Men det vil eg vise fram seinare. No har eg så mange prosjekt på gong at eg veit ikkje heilt kor eg skal begynne. Men det er egentleg berre kjekt ;)

Tusen takk for alle koslege helsingar på innlegget mitt igår! Det set eg stor pris på! :)
Det er mange som synast vi har flott natur rundt oss. Og det er eg einig i ;)
Det var ein av grunnane til at vi flytta hit.
Og vi angra ikkje eit sekund! :)

                  
                     


Ha ein strålande søndagskveld!
Eg lure på å ta fram målekosten ;)

Klem frå Bjørg :-)

18 kommentarer:

Hulda sa...

Et nydelig vær hos dere, ja. :) Så fint det var med blomstene, nydelige foto. Falt for alt du fant hos faren din også, den gamle vannekanna er jo GULL verdt. :)

Love Peace Pionies sa...

søt kjole til søt jente:)
herlig med vårblomster. her har vi hatt en helg fullt med sol. nydelig!
god ny uke
klem

Tovepia sa...

Åååå, så mye flott du fant og fikk!! Så mange flotte hyller...du får se det an med maling hvis du er i tvil, alt behøver jo ikke males;)
Nydelig lita tulle!

ha ei god våruke og klem fra meg;)

beate sa...

wow! for noen skatter du har funnet!!

klem beate

Fru Andersen sa...

Så kjekt å kunne gå på skattejakt hos familien! Mye flott du fant. Det ser jo veldig lyst ut hos deg, så det kan jo hende hyllen er fin som den er, den så sjarmerende slitt ut synes jeg!

Nydelig liten jente i skjønn kjole! Jeg har også en strikkekjole fra da jeg var liten, men den gjemte mellomstejenten i kjelleren da minsten var passe til å bruke den. Så nå har vi flotte bilder av meg, eldstejenten og mellomstejenten i den kjolen, men ikke minstejenten. Tror kanskje det var litt sjalusi ute å gikk ja;-)

Ha en koselig kveld!

Vivi sa...

Hei du! Eg er sanneleg ikkje sikker på om eg ville malt tallerkenhylla, men det er litt vanskeleg å sei ut i frå eit bilde. Den verktøykassen er kjempefin å ha alt mulig i da:-) Alt i frå fint bestikk, tøyserviettar og salt/pepperbøsse?! Heldige du altså! Kos deg med dei nye skattane dine! Klem frå Vivi

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Så mange fine skatter du har funnet, herlig ! ♥ Vet ikke om jeg ville ha malt tallerkenhylla hvit jeg, har jo veldig sjarm slik den er da... Hmm, et vanskelig valg kan jeg tenke meg.

Hadde jo tenkt til å skrive her at
jeg hadde noe til deg på bloggen. Men du kom meg i forkjøpet, hihi...

Nydelige lille Ariel ! ♥
Så koselig at hun bruker den samme
kjolen som du brukte. ♥

Klem Anette :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å herligheit so mykje fint du har funne♥ Heldiggris!!

Eg hadde nok malt tallerkenhylla ja...meg eg mala jo alt eg kjem over, og det er ikkje alltid det er like lurt...

Skjenken var utruleg fiiiiin♥

Håpe du får ei fin veke☺

Klem M♥

Cathrine Aksnes sa...

så utrolig mye fint og for en nyyydelig jente du har :D jeg ville ikke malt tallerkenhylla.. er ikke imot å male gamle møbler men akkurat slike slitte vakre liker jeg å holde original å la dem fortelle sin historie :)

men det blir opp til deg ;) den blir nok nydelig likevel

Christine sa...

OI! So bra skattejakt du har vore på! Masse flott.

Den tallerkenhylla ville eg berre vaska. Syns den e fin som den e, har jo ein historie bak seg..den kofferten kunne eg godt tenkt meg og. Er på leit etter ein sånn, men finn ikkje den rette..ska ha den te legoen te guttane. Den har innvadert stova vår sidan jul, og den store plastkassen e ikkje akkurat sjarmerande midt i stova..

Kos deg med maling og prosjekt :)

Klem

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Så heldig du er, masse fine ting ☺ Gleder meg til å se hvordan de blir når du har "fornyet" dem. Klem fra fru Strøm

Randi sa...

Oi, oi, oi!!! Så masse fint du har fått tak i:) Hvem trenger vel bruktbutikken når man har en pappa som har så mange fine ting i nærheten? Heldige du:)

Skjønne, lille Ariel. Nydelig navn på en nydelig jente. Har hatt det navnet på listen jeg også, men her i gården er det jo bare snakk om gutter:) Og så så koselig med kjolen da.

Kjemefine blomstrer du har planta. Blir rett og slett glad når jeg ser på bildene dine:)

Klem:)

Fra huset i svingen sa...

Så mye fint du har fått deg :-D
Den sjenken blir nok superfin med litt maling, snille naboer du har!
Tallerkenhylla var kjempefin, og jeg tror kanskje jeg ville nøyd meg med en vask ;-)
Nå må du kose deg med alle de fantastiske funnene, gleder meg til å se hvordan de blir etterhvert!

Klem

Jijji sa...

Wow, for en skattejakt! -Og såååå mange bra funn! Du må kose deg masse med alle de nye prosjektene dine! Gleder meg til å dem ferdige.
Ellers er Ariel kjempesøt!!!
Ha en strålende uke!

Klem fra Jijji

Siv sa...

Nydelig lita jente i solen der ♥

Heldige deg som har funnet så mange herlige skatter :)
veldig mye fint altså.

Det er jo mange andre farger en hvit å bruke også..jeg ville kanskje brukt en dus lys farge f.eks delikat, lys mosegrønn eller en lys farge som du liker ♥
Blir veldig mye hvitt, men det er jo fint da ;)
Ellers er den jo fin som den er også ;)
Et vanskelig valg dette !

Men det blir nok et lekkert resultat ;)

fryd&forandring sa...

Kan skjønne at det er vanskelig å finne ut hvor en skal starte med så mange flotte funn! Ser du har startet med planting i det ene melkespannet -veldig flott! Tror jeg hadde gjort som deg og malt alt hvitt. Kan heller se an etterpå om det er noe som hadde passet bedre i en annen farge. Den gamle tallerkehylla hadde jeg pusset litt "shabby" etter malingsrunden, men det er meg da!
Nydelig lita Ariel!

Fru Ruud sa...

Så utrolig heldig du har vært!!! Gøy med skattejakt når det er så mange skatter og finne!!!! Koslig med blomster i melkespann!! Gleder meg til å få plantet litt her også!
Søt tulle du har, så gøy når hun kan bruke noe av ditt tøy!!
Ha en nydelig vårdag!
Klem Annette

Fro (Idyll på landet...) sa...

Wow - så mange fine skatter du har funnet. Jeg tror nok jeg ville beholdt hylla slik den er.

Ønsker deg en fin vårkveld!
Klem

Related Posts with Thumbnails