onsdag 21. april 2010

Eit lite boktips ;)

Som nokon kanskje veit har eg jobba i bokhandel i 6-7 år.



































Og eg er kjempeglad i bøker. Men no i det siste har ikkje det blitt så mykje lesing, dessverre. Det har vore andre prioriteringar ;)























Men gleda var likevel stor når eg fekk ein pakke med bøker i posten for litt sidan.
























Ikkje alle desse altså ;) Men dei fire øverste. I dag vil eg tipse dokke om denne;























Den har mykje herleg inspirasjon til hagen. Og handler om å plante i krukker med stil! ;) Midt i blinken for meg no, når eg skal anlegge grøne fingrar ;)























Mange gode tips og herlege bilder.
Viser at ein slett ikkje treng blomsterbed og plen for å skape ein grøn og bugnande hage :)























Kult med flis i sjakkmønster på verandaen? Også dei fine korgstolane!:)























Slik og kunne eg gjerne ha tenkt meg å ha det :) Mange små krukker i same stil lager eit fint, grønt og blomstrande utemiljø.























Og eit plantebord skal eg sjå etter neste gong eg er på bruktbutikken ;)

Boka skal bli veldig kjekk å ha no når ein flytter berre meir og meir ut, og vil ha det kosleg og blomstrande rundt oss. Den er heilt ny og koster 349,- i bokhandelen. Noko billegare på nett ;)

No er våren tilbake her i bygda. Så ikveld skal eg finlese boka og få fleire idear til verandaene våre.

               ♥


Eg føler eg har vore veldig urettferdig mot min kjære i eit par blomsterinnlegg. Det er slett ikkje sånn at eg berre får blomster ved å ta i bruk skitne triks ;) Han har overraska meg med roser rett som det er ;) Men på min måte får eg i tillegg når eg har veldig lyst på! Følte eg måtte ta han litt i forsvar her ;)

Ha ein strålande kveld!

Klem frå Bjørg :-)

18 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Jeg begynte å lure om du hadde fått sååå mange bøker i en pakke, men så leste jeg at det kun var 1 denne gang. Den boka er kjempe fin!
Gelder meg til å se bilder fra hagen din.

Klem Madelen

Tovepia sa...

Bildene viser herlige uterom, så denne boka ser virkelig inspirerende ut!
Det er faktisk koselig å stulle litt ute bare sola er der;)
takk for tipset!

Beate sa...

Elsker bøker også! Kjempefin bok da. Gleder meg til å komme igang ute! Ha en fin kveld!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Uff...var ikkje meininga gi deg dårleg samvittigheit eller sette din kjære i eit dårleg lys..fekk bere lyst å spøke litt..☺

den boka såg kjempebra ut!! Spørs om eg ikkje må ha den☺ Når vi ikkje ha plen blir da jo krukker som må lage blomstermiljøet her☺
Kjøpte meg magnolia, søylejapankirsebær og ein rhododendron på plantasjen istad..glede meg til å plante☺

Klem M♥

Fru Andersen sa...

Stakkars, skjønner at du har en kjekk mann altså, synes bare det var en lur måte å skaffe seg blomster på;-)

Kjekt med boktips, tror jeg ska ta turen på biblioteket, låne litt til meg og litt til småjentene.

Forresten så var det boksapet veldig flott! Likte så godt at det var dører på det, våre hyller er bare åpne og føler liksom at det mangler noe. Men lurer på om det vil bli rart med dører bare på noen for det passer ikke på alle... Hmmm, får tenke litt på den!

God onsdag!

Jijji sa...

Synes bokskapet ditt er så fint, jeg... Jeg har maaaaange bøker, og det blir mye støv å tørke i åpne hyller...
Masse lykke til med krukkehagen din! Gleder meg til å se bilder fra den etter hvert;)
Kos deg med hageinspirasjn i kveld!

Klem fra Jijji

Lille Frøken Jensen sa...

Så ut som ei koselig bok.
Utrolig mye fint du hadde handlet. Likte pengeboka utrolig godt,
Ønsker deg en fin kveld!
Klem fra Jorunn

Familien i Fjellborg sa...

Jeg elsker bøker og det gjør min mann også - men jeg syntes de ødelegger endel av stua - samtidig så sier bokhyllene endel om oss som mennesker. Så en vegg med bøker er det hos oss. klem anita s

Randi sa...

Den boka så jo helt super ut da! Er alltid så gøy å se hagebilder og få noe tips og idèer til nye prosjekter:)

Kjempefint bokskap:) Her er bøkene nekta oppholdstillatelse i stua, er bare guttene som lurer seg til å ta med noen barnebøker ned fra rommene sine. Men et sånt bokskap kunne jo ha forandret litt på den saken;)

Ha en flott kveld!

Klem, Randi:)

fryd&forandring sa...

Det ser ut som en trivelig og inspirerende bok! Selv har jeg gitt sambo hint om at jeg ønsker meg den som heter "fra skrot til skatter" etter en bokanmeldelse jeg leste.. Veldig fint bokskap, det likner nå litt på vårt.. (http://husetmeddetrare.blogspot.com/2010/03/bruktfunn-og-ikea.html) men jeg bruker det som vitrineskap!
Ha en koselig kveld og fin morgendag!

Lynetmor sa...

Takk for tipset :-) Tror jeg skal låne den på jobben. Ha en fin kveld :-)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Jeg elsker også bøker, spesielt barnebøker og krimbøker. Har en diagnose som sier at jeg må EIE gode barnebøker og krimbøker. Så da sier det seg vel selv at det blir mange bøker etter hvert. MEN nå får jeg ikke tid til å lese, det er jo blogging for alle penga ☺ ☺ Takk for gode boktips fra deg :)
Klem fra fru Strøm

lisje astrid's husblogg sa...

HEI♥
den boka såg fin ut ja:)Masse inspirasjon!
Eg er også veldig glad i bøker og likar kjempe godt å lese:)
Både eg,dattera vår(12)og mamma har forelska oss i twilight sagaen..Har lest dei 4 bøkene og drøymer om at det skal kome ei bok nr 5..Litt morsomt at den sagaen skal fengje oss tross aldersforskjel..Hihi:)Men,så er no det denne kjærleiken da;)
Tusen takk for så utruleg koseleg kommentar frå deg♥SMILAR:)
Ønskar deg ein kjekke soltorsdag♥
Klem frå Astrid:)

Unknown sa...

Herlig med bøker! .)
Har en del hobbybøker og noe krim.. så har jeg mange interiør bøker.. kan vel si det sånn at jeg elsker de :)
Takk for super tips, denne fikk jeg lyst på nå :)
Takk også for din koselige hilsen hos meg!♥ Har ikke hatt tid til blogging, så jeg prøver å ta meg en lite tur nå :)
De beste hilsener for kvelden og morgendagen!♥
Klem Anki

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Den boken ser veldig fin ut, sikkert mange bra tips i den ! ♥

Ble bare en rask bloggrunde her nå. Veldig sent og veldig trøtt ! ;)

Natti natt ! ♥

Klemmer Anette

Beate sa...

HEi og takk for melding. Er ikke så fryktelig vanskelig å hekle, og på drops-design har de tom. hekleskole på nett. Oldemorsteppe hekler du "by mind " tilslutt og det er en deilig avkobling!! FOrtsatt fin kveld!!

Randi sa...

Det der såg jo ut som ei flott bok! Kjekt med sånne bøk som kan gje litt inspirasjon som passar til sesongen... :-) Bok nr 3 i stabelen såg spanande ut også, innredning og farger... Kanskje det kjem ein presentasjon av den og snart....?

Har forresten jobba i bokhandel eg og ein gang, jobba vel i ein 6-7 år eg og, medan eg gjekk på gymnaset og vidare utover i studietida. Var ein grei bi-jobb det, sidan eg elsker bøker. Ha t.o.m. innreda eit eige bibliotek eg...har liksom alltid vore ein draum å ha det, og no har eg det... :-D

Ha ein flott dag vidare.
Klems

Love Peace Pionies sa...

den boka så gøy ut!! gleder meg til å fortsette ute dette året. har lyst på fin hage! vi er litt på vei...
den stolen i stua de så kjempefin og god ut!
nyt våren. håper på varmere dager her igjen. har vært så kaldt igjen..
klem

Related Posts with Thumbnails