onsdag 14. april 2010

Før og etter del 1

I dag kom eg over prospektet på huset som vi fekk på visning. Måtte flire litt for meg sjølv over kor forandra her er blitt. Heldigvis! ;) (beklager dårlege før- bilder, desse er scanna frå prospektet)

Slik såg det vi bruker som TV stove ut. Gult er kult? Ikkje her synast eg.. Gyngestolen har vi endå, no er den sjølvsagt kvit ;)
















Etter å ha reve vegger og tak. Isolert. Lagt på nye veggplater og takplater. Slipt golvet og olja det. Vart det slik;

















Frå TV stova og inn til Spisestova såg det slik ut. Det same vart gjort her. Alt vart reve, isolert og nytt tak og vegger. Olja golv.
















No ser det slik ut ;)

















Den svarte skjenken stod i huset etter forrige eigar. Den er målt med svart bengalakk (var brun) og gulldetaljane vart spraya i sølv :) Her er gyngestolen i kvit utgåve!

Spisestova slik ho var, sett frå vindauga og inn i rommet;
















Her vart det satt inn ny verandadør. Peisen i spisestova har vi fortsatt, men eg drøymer om å bytte den ut med ein kvit kosleg ein ;)

































Mangler litt måling på dørkarmane, og ein elektrisk brytar her og der som de ser ;) Det kjem seg etterkvart :)

Det var stovene i denne omgang. Tar meir i neste innlegg. Ellers blir det laaaangt ;)

Eg har som sagt fått fleire Awarder. Eg blir så stolt og kry over desse. Er så kjekt å bli tenkt på! Eg kjem tilbake til desse :)


                        

Ha ein strålande kveld vidare!
(og kryss fingrane ilag med meg om at det ikkje blir kaldt igjen, slik dei seier på vermeldinga! ;)




Klem frå Bjørg :-)

25 kommentarer:

Fru Ruud sa...

Utrolig foe en forskjell!! Kjempe gøy å se sånne bilder, får se om jeg også får gravd fram prospktet å ta slike bilder! Dere har fått det utrolig koselig og har gjort en super jobb med huset så langt! Skjønner at dere som oss har endel ting igjen å styre med... en ting av gangen!!! Selv om en ønsker å lukke øynene og håpe på litt magi... Ha en god kveld!
Klem Annette

Jijji sa...

Wow, for en forandring!!! Dere har virkelig gjort en bra jobb! SÅ koselig stuer dere har fått dere...

Og du; det blir IKKE kaldt igjen! Nå fortjener vi en varm og herlig vår! :) (Jeg krysser i alle fall alle fingrer og alt for det).

Klem fra Jijji

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow!!! Forandring fryder☺ Og her var det jammen forandring til det bedre!!☺☺ Dåke har jammen gjordt ein del, og jammen er det blitt fint!!
Morsomt å sjå før bilder!

Klem M♥

Randi sa...

Snakk om extreme make-over!!!!! Så kjempeflinke dere har vært:) Utrolig digg å se slike bilder.

Ha en fin kveld!
Klem:)

Familien i Fjellborg sa...

Hei Bjørg
Det er sååå artig med slike før og etter bilder. Og jammen har dere fått det fint. Ønsker deg en fin onsdagskveld, klem anita s

Vivi sa...

For ein fin heim de har fått!!! Eg veit at det tek på å pussa opp, men jammen er det verdt det;-) God kveld!!!

Lille Frøken Jensen sa...

Så gøy og se hvordan det var før, kan jo bare si at dere har fått det kjempe flott...nydelig.
Takk for koselige kommentarer du har gitt meg i det siste, jeg har ikke vært så flink til å gi noe tilbake håper jeg kommer sterkere tilbake. Ang. lattekoppene mine fikk vi 3 stk for 150DKK så jeg vil jo si at det er 'billig':)(danskekronen er nesten lik norskekronen) vi var ivertfall kjempe fornøyd *smil*
Ønsker deg en fin kveld og en nydelig dag imorgen.
Klem fra Jorunn

lisje astrid's husblogg sa...

Veldig bra at dokke kjøpte dette huset og redda det!
Snakk om forskjel!
Det er sååååå lekkert hos deg♥
Klem frå lisje meg♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Var påmeldt til damenes aften eg og, men eg var midt i min verste kvalmeperiode då so måtte melde avbud :(
Ikkje sikker på kor lenge det vare, men kan kanskje sjå ut som det er til lørdag ja...hadde ikkje supermange igjen her nede, viss det ikkje er fleire på lager då. Eg kan alltids kjøpe eit til deg...eller søstra di kanskje?? ☺

Klem M♥

lisje astrid's husblogg sa...

Ps!Utruleg lekkert med den svarte sjenken!Herleg kontrast mot det kvite og lyse♥

Jatte sa...

Du har en kjempenydelig stue:)♥

Klem fra Jatte ♥

Tovepia sa...

Snakk om forandring! men det ligger noen timer med arbeid bak dette! men sannelig er det verdt alt!
Dere har fått det lekkert!

beate sa...

wow, her har dere jobbet gitt!
resultatet er kjempefint! liker stilen din veldig godt

klem beate

Christine sa...

Vanvittig forskjell! De har fått da kjempe fint, Bjørg :)

1000 takk for koselig kommentar på bloggen min tidligare i dag. E alltid kjekt å få kommentar frå deg- og alle andre :)

Klem frå Christine

mittliv75 sa...

Hei..
Det er jo total renovering, totalt make over- blir heilt mållaus. Så utrulig fint dikkon he gjort det.

Ha ein fin kveld. klem

Love Peace Pionies sa...

ja det var litt av en makeover..
utrolig flott!!!
klem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Ekstrem makeover, hihi... Wow kan jeg bare si egentlig. Det ligger enormt mye arbeid bak forstår jeg, men det ble jo bare helt nydelig da ! ♥ Et ordentlig drømmehjem ! ♥

Natti natt, sove godt ! ♥

Klem Anette

Lynglimt fra Gordon sa...

Hjelpe meg, for en forskjell! Dere har lagt ned mye arbeid ser jeg, men så flott det er blitt. Den svarte sjenken var stilig, ikke alltid alt trenger å bli hvitt;-)

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra jentekveld, må jo innom blogglisten min, men nå er det natti!

Fru Andersen sa...

Haha, vet du nå skrev jeg kommentar til deg fra mannen min sin konto ovenfor her! Er det mulig! Hihi, han hadde nok ikke sett forskjell på før og etter bildene;-) Men altså kommentaren var fra meg!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Oi, litt av en forandring mån si. Dere har fått det kjempefint ☺ Klem fra fru Strøm

Tove sa...

En enorm forskjell. Stuene deres har blitt kjempe nydelige.
Her går det fra trehvitt til lyse vegger.....men det tar tid da.

Tove

Martilie sa...

Målløs over den enorme forskjellen..

Må si det har blitt helt nyyydelig!

Vakre stuer som henger kjempefint sammen.

Morro med før/etter-bilder :)


Tove

Lynetmor sa...

Hei, det var en stor forandring! Og så fint som det ble :-)

Sofie sa...

Å så utrolig nydelig dere har fått det hjemme ♥
Elske at alt er så lyst og fint!
Håper du får en fantastisk dag videre!
Stor klem fra Sophie Mari ♥

Christine sa...

Ligg ein award te deg på bloggen min :) Håpe du plukker den opp :)

Klem

Related Posts with Thumbnails