torsdag 15. april 2010

Før og etter del 2

Eg fortset likegodt på Før og Etter serien min frå huset vårt.

Her har de kjøkkenet slik det såg ut før. Trur forrige eigar var meget glad i gult ;)
















Her er det gjort det same som ellers. Alt er reve ned. Vegger, tak og her er golvet og reve. Isolert og bygd opp igjen. Kjøkkeninnreiinga vart reven og nytt IKEA- kjøkken kom på plass :) Kjøkkenbordet og stolane er dei same. Berre i finare kvit drakt ;)


















For å sjå meir frå kjøkkenet vårt kan du trykke her!


Soverommet vårt er berre måla og innreidd av oss. Slik såg det ut på visninga;

















Her er vi ikkje ferdige endå. Det skal isolerast og golvet skal slipast og oljast. Men foreløbig ser det slik ut;
















Fleire bilder frå soverommet vårt kan du sjå her! 


Dørene i huset var eit kapittel for seg sjølv. Forrige eiger meinte det var for gale å måle over dei, fordi det gav huset særpreg. Men...eeh. Greit med særpreg, men ein skal jo leve med det og ;)
Slik såg dei ut. Ville du beholdt dei?
















Dei var brunmåla og hadde eit svampeeffekt- mønster. Eg må innrømme at dørene var det første eg gjekk laus på. Fekk ikkje ro i sjela før dei vart kvite;

































Phui! Mykje bedre ;) No gjenstår golvet og litt flikking her og der :)

Då gjenstår det å vise dokke Før og Etter bilder av badet. Det kjem ein annan dag;)

                      ♥
I dag har vi vore på bruktbutikken i Stryn og postkassa mi er blitt invadert av bøker ;) Regnet har pøsa ned frå himmelen, og det er skikkeleg kjedleg. Var så innstilt på vårsol!:) Det var nok denne karen her og;




































Sommerfuglen søkte rett og slett ly inne hos oss :)

                       ♥


Ha ein strålande dag!
(Innlegg om Awarder kjem imorgon :)

Klem frå Bjørg :-)

15 kommentarer:

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Dere har jammen gjort stor forandring i huset. Det ble skikkelig fint på kjøkkenet ☺ Artig å se før og etterbilder. Klem fra fru Strøm

Ingrids mamma sa...

Eg er kjempeimponert!! Kjekt å sjå dei fine fjella og fjorden. Får håpe våren kjem for godt, snart.. Helsing Jannicke ;)

Hulda sa...

Skal si dere har hatt mye jobb med huset! Så flott det er blitt! Kan godt forstå at noe av det første du malte var dørene. :) Flott kjøkken. :)

Hulda sa...

Nydelig sommerfugl! Så en slik en utenfor her i går. :)

Bettum Villa sa...

Så flott det er hos dere! Skjønner at du malte de dørene, for fy de var ikke så veldig fine før.Men de ble kjempe flotte som hvite. Har beklagligvis 4 sånne dører selv, men de er ikke del av mine prosjekter i år :P

Klem Madelen

Lille Frøken Jensen sa...

Kjempe gøy å se før og etter bilder. Gleder meg til å se badet:)
Ønsker deg en fin kveld
Klem fra Jorunn

Cathrine Aksnes sa...

morsomt med før og etterbilder.. det er jeg veldig flink til å ta også :) glad jeg har mange bilder å se tilbake på :) dere har fått det så utrolig flott

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Dåke ha no hatt litt av ein jobb i huset!! Men jammen er det blitt anleis og kjempefint☺
Og ja, dørene trengde litt TLC☺☺ Skal ta våre og etterkvart, ser for meg at det er litt av ein jobb :o/ Men verdt det!!

Fann du deg nåke spennande på bruktbutikken då?? Og kor har du bestilt bøker hen?? Nysgjerrig?? Eg?? Nei da kan no ikkje stemme....☺
Har fått pakke idag eg og, nåke eg ha kjøpt hos han Finn du veit☺

Klem M♥

Lykkeliten sa...

SÅ utrolig fint dere har fått det!
Det er så gøy å se før/etter bilder!!!=) Håper jeg snart blir fornøyd nok til at jeg får ut mine=P Men her skjer det jo så mye at det er aldri slik det SKAL være her;-) Men det kommer vel en dag?! hehe...

Er det Lidingø kjøkken dere har?
Ser nemlig ganske likt ut til vårt;) Kanskje det skal være målet mitt for helgen... Rydde kjøkken så det kan bli foreviget! Ikke lett med 2 bestemødre, 2småunger, 1stk hund og 2 tenåringer i hus!;-D

Ha en strålende helg!
bloggen din er fantastisk altså! oen sann glede hver gang du legger ut nytt innlegg=) Måtte bare få sagt det!
Klem

Jijji sa...

Så fæle dører! Skjønner veldig godt at de var det første du kastet deg over med malekost. Ellers har dere gjort en kjempejobb! Moro å se før-og-etter-bilder.
Klem fra Jijji

Fru Luna sa...

Så mange fine innlegg jeg fikk lest nå! Du er så dyktig du :) Elsker også slike før/etter bilder!
Jo Vestlandet... Det høres litt "øde" ut, men alt virker bedre enn Nord Norge akkurat nå ;)
Shopping? Hvor og når? :P

God natt!

Klem Linda

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Er så utrolig gøy og se før og etter bilder ! :) Nok en ekstrem makeover. Forstår hvorfor du ville gå i gang med dørene, ikke veldig lekre i brunt. Hvitmaling derimot er jo helt himmelsk, hihi...

Natti natt, sove godt ! ♥

Nattaklemmer Anette

Familien i Fjellborg sa...

Hei Bjørg :)
Det har jo blitt sååå fint hos dere. Dere må jo være kjempefornøyde :) Dørene er helt klart finere hvite. Vingepryden til en sommerfulg slutter aldri å fasinere meg. Ønsker deg en koselig fredag, klem ANita s

Fru Andersen sa...

Hei på deg!
Så kjekt å se før og etter bilder, det er så gøy å se den enorme forandringen! Dere har virkelig gjort en kjempejobb, det må sikkert ha vært litt stress når det sto på som verst. Men absolutt verd innsatsen!

Gøy at du tok vare på noen av de møblene som sto i huset og pusset dem opp! Kjøkkenbordet og stolene har blitt veldig søte.

Kan nesten ikke vente på "før og etter del 3"!

Aashildsvilla sa...

hei..nydeli kjøkken..klemm

Related Posts with Thumbnails