mandag 26. april 2010

Lære- meg- å- sy- prosjektet :)

I dag starta eg lære- meg- å- sy- prosjektet ;)
Mamma var ivrig læremester :) Ho har prøvd å "prakka" på meg ei symaskin i fleire år. Men eg har alltid takka nei. Kva skulle eg med den liksom? (Hehe..ikkje mykje husleg då nei ;)























Eg har sydd eit hjarte idag. Ideane hadde eg, mamma viste meg korleis eg skulle gjere det i praksis. Og det var moro! :)



















Først må ein klippe ut to hjerter i stoff.
















Sy ein saum på blondebandet og strekke i undertråden slik at det rynker seg.























Så er det å plassere blondebandet på innsida slik som dette på eine hjertet, og sy det fast.























Ein må i same slengen sy på eit band til å henge hjartet opp med :)

Så legg du hjarte nr to oppa, slik at banda blir inn i. Du lar ca 10 cm stå igjen, slik at du vrir hjartet rette vegen ut. Fyll hjartet med vatt og sy igjen for hand.
Og voila mitt eigenproduserte hjarte! Litt stolt ;)
(Tipper de erfarne syerskene ler godt av meg no ;)























Å sy var veldig moro! No er Ariel sovna så eg kan vere litt meir produktiv :) Eg skal fortsette med fleire hjarter no etterpå.

















Dette skal bli 17. mai kjolen til Ariel. Snakk om å satse høgt! Men ein lære vel best av å kaste seg ut i det ;)

Det spørst om ikkje eg må spørje Mamma veldig fint om kanskje eg kan få den symaskina likevel ;)

                  ♥

Eg var ein snartur heim før idag.
Og der stod gravemaskina klar til å grave imorgon!
Herleg! :)

Ha ein super kveld!


Klem frå Bjørg :-)

27 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

♥ vart jo kjempefint jo!! Flink☺ Du har nok sy genet inne☺
Eg fekk symaskin til 25 års dagen-for det hadde eg ønska eg..har enno ikkje brukt den, og anar ikkje korleis den virkar :/ Men når hobbyrommet er klart DÅ skal den bli brukt då ja..og det er ikkje bere symaskina eg seier det om so eg er redd eg tar meg vatn over hovudet når det gjeld hobbyrommet...
Blir jo spennande å sy kjole då☺☺ Stoffet ser veldig fint ut☺

Gravemaskin-herleg syn☺

Ventar i spenning på nye ♥er..kos deg med symaskina☺

Klem M♥

mittliv75 sa...

Hei..
Er nok sikker på at du har det i deg, dette hjertet blei jo kjempe fint, du er lærenem:o)) Blir spennende å se hvordan 17 mai antrekket blir.. Lykke til med "septik" og hage prosjekt.. Ha en fin kveld.
Klem

lillelise sa...

Kjempefint hjerte! Dette hørtes ut som et fint prosjekt. Å sy er noe jeg gjerne skulle lært meg selv. Godt å ha noen til å lære bort da! Ha en fortsatt fin kveld

Fru Andersen sa...

Liker så godt slike hjerter, henger dem omtrent overalt. Og så tar det ikke såååå lang tid å sy dem, er nemlig litt utålmodig av meg;-)

Så flott stoff du har valgt ut til kjole, søtt med røde store prikker! Du har nok arvet sy-genet skal du se, snart freser du avgårde;-)

Ha en flott kveld over maskinen da!

Christine sa...

So flink du e! Da blei kjempe fint :) So kjekt å ha nokon å kunna læra av. Eg kjøpte meg symaskin rett før påske, og har prøvd, lært av feil, og feila igjen..men da e gøy! Har litt syprosjekt sjøl, og har "deita" symaskina i går kveld og i dag ;) Blir spennande å sjå kjole resultate.

Bra at grave prosjekte deka går rett vei, då e da nok heima før de veit orde av da. Og då e du ferdig utlært syerske og kan hjelpa oss andre :)

Klem

beate sa...

supert bjørg!!
det ble kjempe fint! du har sy-talent du!

klem beate

Jijji sa...

Wow, for en pangstart!Du er jo et sytalent! På tide å ta det fram;)
Lykke til med videre syprosjekter!

Klem fra Jijji

Love Peace Pionies sa...

flotte stoffer til en 17.mai kjole!
og kjempefint hjerte:)
klem

Beate i Husets Hjerte sa...

Så gøy da. Ønsker meg så en symaskin jeg, er jo så mye man kan lage! Må jo få se kjolen når den er ferdig da! Lykke til med prosjektet..

Randi sa...

Så flott det vart! Har jo teken på dette alt du. Skal i gang og læra meg å sy eg og. Fekk symaskin til bryllaupet i fjor, men ikkje kome heilt i gang enno... Så sånne enkle forklaringar for oss nybegynnarar er supert! :-)
Klems

Aashildsvilla sa...

hei bjørg..du e jo dykti..hjerte blei kjempe fint..klemmer fra åshild

lisje astrid's husblogg sa...

Det var no kjempe fint da!
Synest du er kjempe flink eg♥
No kan du berre fortsette å produsere masse fint,meda du ventar!
Spennande med syarbeiedet ditt da;)Gledar meg til å sjå fleire resultat:)
Bra det vert graving i morga!
Klem frå Astrid♥

Hannes favoritter sa...

Det ble kjempefint! Så flink du er!

Hilsen Hanne

Fru Ruud sa...

Her haddde jeg gått glipp av mye ja...føler meg jo helt utenfor, men nå har jeg fått oppdatert meg litt da!!
Så gøy at du har begynt å sy, jeg er også sånn som tenker på det nå, men før har det vært mer: Hva skal jeg med symaskin...! Tror en blir litt inspirert av andre her inne!!!
Håper dere snart får flytte hjem igen!!
Ha ei flott uke!!
Klem Annette

Familien Furu sa...

Det var jo kjempe fint - herregud... er dette virkelig ditt første prosjekt ved maskinen, så gleder jeg meg stort til å se hva du syr framover :-)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! Hjertet ble kjempefint ☺ ☺ Toppers at du lagde en trinn for trinn forklaring, det er akkurat hva jeg trenger ♥ Å, ja - klart du må ha symaskin, flinke syersken ☺

Klem fra fru Strøm

Randi sa...

-Og her snakker vi vel om et MULTI-TALENT?! OMG, alt du kan da, menneske?! Kjempefint hjerte, Bjørg:) Lykke til videre med sy-prosjekter, gleder meg til å se mer.

Klem:)

PS; koselig at du vil være med på Give Awayen min:)

Unknown sa...

Dette var ett nydelig hjerte, gleder meg stort til å se flere prosjekter ja!♥ Så utrolig flink du er, med de talentene så forstår jeg din kjære mamma:) Herlig!!♥
Takk for koselig hilsen hos meg, ja den malinga er en nødvendighet hi hi .)
Ønsker deg en strålende uke!♥
Klem fra meg
Anki

Frihet sa...

Flott blogg!! Så gøy med hjerte, slikt ska jeg også lage ;) herme, herme.....

Legger meg til som følger.

Hos Jorunn sa...

Hjertet ble helt nydelig og du har all grunn til å være stolt...du bør nok få symaskinen i hus snarest. Gleder meg til å se dine neste prosjekter. Klem fra Jorunn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Åjoda..ligg no her å les kommentara eg☺ Vakje mykje hjelpi gardin prosjektet denne gangen nei! Får finne på nokre andre sprell istaden☺

God natt☺

Klem M♥

Tove sa...

Gatulerer, så flink du er. Spørs om du må få deg en symaskin allikevel. Jeg har gått to år på søm linje for mange år siden. Har ikke sydd noe siden jeg sluttet der. Solgte maskinen til min mor. Nå angrer jeg på det. Spørs om jeg må låne den tilbake for nå er det sååå mye jeg har lyst til å lage. Håper dere snart får flytte inn igjen...

Ha en fin dag

Tove

Lille Frøken Jensen sa...

Så flink du har vært, syntes det var kjempe søtt. Gleder meg til å se tøyet til Ariel.
Ønsker deg en fin tirsdag.
Klem fra Jorunn

fryd&forandring sa...

Så fint hjerte, det ble jo ekstra flott med blonden rundt! Jeg syns hjerter er vanskelige å sy.. litt flaut igrunn!
Lykke til med 17.mai-kjolen, det går nok fint med levende veiledning!! Send gjerne moren din en tur hit ;0)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Du er jo kjempeflink jo ! ♥
Hjertet er nydelig, veldig flink er du Bjørg. ♥

Ønsker meg symaskin jeg også, så håper det ordner seg i nær framtid. Men når det er sagt har jeg ikke rørt en symaskin siden barneskolen, hihi... Men drømmer om å sy barneklær, putetrekk, hjerter osv... You name it altså... *fnis* Og har ei jente her som vil bli designer, så maser om symaskin hun også. :)

Gleder meg til å se mer av det du syr ! ♥ Ønsker deg en flott tirsdag ! ♥

Klem Anette :)

Sofie sa...

Så fint hjerte du har laga! Jeg vet at kjolen kommer til å bli nydelig :) Bar bruk tiden godt, så fikser du det!
Gleder meg masse til å se bilder!

Stor klem fra Sophie Mari♥

Ruter & Hjerter sa...

Du er jo KJEMPE flink! Jeg fikk ny symaskin til burdagen min men jeg har lagt det litt på is kan man si.. Har ikke tolmodighet! men du er inspirerende! Kanskje jeg må ta den frem og sy litt nye putetrekk tro!?

Related Posts with Thumbnails