fredag 23. april 2010

Tips for dei som ♥ bøker :)

Eg er veldig glad i bokhylla vår.



































Dette er ei bokhylle med glasdører frå IKEA sin Liatorp serie. Vi har og vitrineskapet i same serien. Eg har likt bokhylla fordi den har dører, og halve døra skjuler innholdet (les: rotet ;)



































Men etter å ha sett dette geniale tipset hos Husfruas Memoarer. Trur eg at eg pynter opp dørene med scrapbookpapir eller pent gåvepapir.























Enkelt, dekorativt, ryddigare og enkelt å skifte ut etter humøret ;)
Eg må berre gå til innkjøp av nok papir av same sort ;) (Har tusenvis av scrapbookpapir, men ikkje åtte like :)























Når eg likevel er innom emnet bøker. Må eg berre skryte av denne; "Frå skrot til skatter". Den er heilt super i desse loppemarked- tider. Og viser flotte makeover på møblar og diverse. Mange gode idear.























Kva med tavlemåling på bordplata?























Skjermbrett av sidene til Ivar- hylla til IKEA?























Ein krakk blir fresh pynta med servietter frå Marimekko?























Eller den beste ideen av dei alle; lage ein benk av tre gamle stoler til å ha i hagen? :) Eg har allereie sett min kjære på saken ;)

Boka har 85 spennande før og etter prosjekt! Lika vi eller? :)

                  ♥♥♥


Eg vil gjerne ønske dokke alle ein super fredags kveld!

Her i huset blir det biff og raudvin! Nam :)


Klem frå Bjørg :-)

16 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Kjære Bjørg, så trist med Besten, men for en nydelig måte du tar vare på verktøykassen på!
Den ble så flott malt hvit, og for en vakker ide å sette på årstalle han ble født! Det synes jeg var SÅ koselig!!
Bokskapet ditt er nydelig og for en genial ide med dekorativt papir inni!!
Jeg ♥ bøker jeg også!!
Håper du får en herlig helg!!
Varm klem fra Lokki

Fra huset i svingen sa...

Bokskapet var kjempefint. Kunne trengt noen slike hjemme for her har jeg huset fullt av bøker <3

Boken fra Skrot til skatter har jeg også, mange gode tips og ideer der ja :-D

Ønsker deg en flott helg!

Klem Karianne

Bettum Villa sa...

Jeg sier bare "ÅÅÅhhhh". "Åh" til boken og "Åh" til biff og rødvin.

Kjempe fint innlegg. Ha en fin helg!! Klem Madelen

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Bokskap står høøøøgt på vår liste over ting som skal i hus etterkvart! Må bere bli ferdig med å pusse opp det rommet som skal bli bibliotek/kontor/hobbyrom først...etter at gangen og vaskerommet er ferdig oppussa...so det er ikkje rett rundt hjørnet akkurat..
Har tenkt på Billy serien til Ikea, dei høgaste skapa, med dører med vindu.. Min kjære meinar bøker er kunst og skal ikkje gøymast vekk, er for so vidt eineg, men dører vil eg ha; ser ryddigare ut og vert mindre støv i hyllene..so det har han gått med på☺
Kjempefint med papir i vindua, men det går neppe min kjære med på☺

Høyrest ut som dåke får ein koseleg kveld☺
Her blir det heimelaga pizza og fredags gullrekka på TV☺

Klem M♥

Ruter & Hjerter sa...

Flotte tips! Tror jaggu jeg skal ta i bruk noen av de! God helg!

Ruter & Hjerter sa...

Flotte tips! Tror jaggu jeg skal ta i bruk noen av de! God helg!

Beate sa...

Mange gode ideer! Det liker jeg..jeg også elsker bøker, men jeg elsker å vise dem frem også..samler på bøker med pene rygger. Koselig. Ha en deilig fredagskveld!!

Familien i Fjellborg sa...

Flotte tips Bjørg :)
kos deg med god mat og drikke i kveld - det skal jeg også.
klem anita s

Jijji sa...

Biff og rødvin blir lissom aldri feil. Ordentlig helgekos-mat:)
Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe noen nye bokhyller, men nå vurderer jeg bokskap....
Den boka har jeg også. Gleder meg masse til å ta fatt på noen prosjekter etter inspirsjon fra boka.
Kos deg masse med biff og rødvin.
Ha en strålende helg!

Klem fra Jijji

Vivi sa...

Så lurt det var med scrapbookpapira! Takk for tipset:-) Og den IKEA-krakken var kjempefin- trur eg må skaffa meg ein liter decoupage og ein slik krakk... God fredagskveld, eg må ned å ta eit nytt strøk maling på puffen:-)
Klem

Randi sa...

Så strålande fornøgd med den boka eg og. Masser av inspirasjon! Flott den bokhylla, greit med litt dører som kan skjule rot og ja... :-)
Ha ei flott helg!
Klems

Fru Andersen sa...

Nå ble jeg litt irritert på meg selv som bare rasket med meg Billy-hyller på IKEA, burde jo valgt ett slikt bokskap som du har! Grrr! Jaja, ikke mye å gjøre med det nå. Fint med papir innenfor glassdørene! Likte spesielt godt det papiret du viste først.

Biff og rødvin hørtes ut som en god plan for kvelden!
Kos dere!

fryd&forandring sa...

Så mye inspirasjon du viser frem i dag!! Blir helt matt av begeistring, og enda mer bestemt på at jeg MÅ ha den boka..! Tid er derimot en mangelvare. Kunne ønske meg flere timer i døgnet!

Ha en koselig kveld!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nei uff so kjipt med kloakken :( Håpe det ordnar seg fort so dåke kan flytte heimatte!!

Klem M♥

yesheimen sa...

Hmmm, her var det mange flotte ideèr, både om skapet og de i boka. Tror sannelig jeg får sette den på ønskelista.

Nyt helgen.
Klem Ann<3

Sofie sa...

Nei så stilig!! Den boka skal jeg låne på biblioteket. Og benken av stoler.. Sånn skal jeg vurdere! Har jo leita etter benk i over en uke, men finner ingen som er fine og koster mindre enn en formue..

Håper du får en super helg og kveld videre!
Klem fra Sophie Mari♥

Related Posts with Thumbnails