tirsdag 6. april 2010

Utearelet

Utearealet vårt ser mildt sagt ikkje ut. Det har ikkje bekymra meg så mykje i vinter. For inne i huset ser det jo veldig bra ut, synast eg. Men no når ein får lyst å vere meir ute...ja, då plaga det meg rett og slett!
Derfor har eg vore i kjelleren på jakt etter noko å freshe opp med.



















Eg tok opp ein bambussofa som stod i huset etter forrige eigar.



































Og med puter og sengeteppe frå soverommet vårt (faktisk ;) vart det ein innbydande sitteplass.






















Perleblomster i ei kvit korg og lyshusa mine, ja då vart det litt muntrare ;)





































Trur eg skal spraye den bambus- sofaen kvit, så kan den faktisk vere fin uten å måtte "dekke" den til ;)
Kva synast du? Nokon erfaring med å spraye bambus å la den stå ute?


Dette vil eg helst fortrenge...



































Dette er nedanfor huset. Vi skal jamne ut og sette opp eit solidt gjerde mot vegen. Verandaen i øverste etasje har utgang frå soverommet vårt, noko som blir herleg no:) Verandaen du ser i hovedetasjen er den eg vil bygge ut. Den er lang og smal, men har fantastisk utsikt!:)



































Frå der takrenna kjem ned skal vi grave vekk alt slik at vi får tun, grave ned septikk- tank
og etterkvart bygge ei garasje med terasse opp på :) Om vi får alle tillatelser sjølvsagt.



































Dette er ovanfor huset. Inngangsparti med litt uteplass rundt, med veranda over.

Vi har som sagt mykje å gjere. Og no har eg ikkje nemnt at vi skal skifte bordkledning og vindauge :)
Men når ein tenke på alt vi fekk gjort inne i huset på berre 3 mnd, er alt muleg!
Gjeld å vere optimistisk! :)

I dag var det tilbake til kvardagen etter påskeferien. Eg merker ikkje så stor forskjell, sidan eg er i permisjon. Men håper de andre fekk ein god start på veka :)

Ha ein strålande god tirsdag!

Klem frå Bjørg :-)

19 kommentarer:

Jijji sa...

Synes uteplassen din ble riktig så koselig med bambussofaen din,jeg... Har ingen erfaring med å spraymale bambus, men det er da verdt et forsøk?
Dere har et kjempefint utgangspunkt ute til å få til å noe fint. Og planer er det ikke manko på skjønner jeg;) Gleder meg til å følge dere!
Ellers syns jeg ingangspartiet deres var veldig koselig:)
Ha en fortryllende uke!
Klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Her er det jo masse potenisale☺ Kjem til å bli kjempefint etterkvart!
Ingen erfaring med å spraye bambus å la det stå ute-du kan ikkje male med "utemaling" då? Ikkje at eg veit nåke om utemaling og bambus heller hehe☺

Merka ikkje so mykje annleis av at påska er ferdig eg heller, sia eg ikkje skal på jobb før neste år...bortsett frå at min kjære er begynt på jobb att-nåke som er kjedli..og at påskepynten er vekke!

Klem M♥

Christine sa...

Syns sofaen bli fin eg og :) Eg ville prøvd å spraya den, men spørs om den må lakkast etterpå..? Har ikkje erfaring på dette området eg hellt..Blir ikkje mangel på fritidsaktiviteta hjå deko utøve våren og sommaren forstår eg..blir kjekt å sjå korleis da blir te slutt, og framøve :)

Klem frå Christine

Tovepia sa...

Du bor vakkert til, og uteplassen din ble jo helmaks og koselig!
Har malt tre ute med shippolin, men den flasser dersom du får et lite "pusterom". Kan ikke bambusen bare få gråne? Lekkert det også, men den varer sikkert ikke evig da;)
Kos deg, det blir sååå flott!
Klem;)

Ruths datter sa...

Det ble kjempefint i utesofaen din du. De nydelige blåfargene.Dette kan du. Å stayle.
Klem

Maren sa...

Eg har en bambus sofa, to stoler og et bord med glass plate ståande på loftet..har foreslått å male d,mn Geir trur ik eigeren ( faren) vil like d:(..mn no blei eg på nytt inspirert til å foreslå d:)..mn hvis du hive dg rundt å prøva kan eg vise han kor bra d kan bli;)...hehe..egentlig like fint som andre korg møbler ute:)Lykke til:)

Fru Ruud sa...

Kjempe kos å få pyntet litt på utsiden også!! Ble fint med sofaen, hadde sikkert prøvd å male den... Har ingen erfaringer med det da...
Dere får det nok kjempe fint utenfor huset også! Så flinke som dere har vært innendørs så gleder jeg meg bare til å se resutatet!!
Stolene ble kjempe bra med hvite trekk!! Så heldig du var å fikk oppfylt ønsket ditt!!
Ha ei god uke videre!!
Klem Annette

Fru Andersen sa...

Det ble en utrolig flott sitteplass, skulle gjerne slappet av der! Jeg har faktisk en bambussofa som er hvitsprayet, den står ute på tredje året, holder seg greit synes jeg.

Jeg har tuslet rundt i hagen og blitt ganske overveldet av alt som må gjøres i dag, mannen sier vi skal ta en økt til helgen, så får håpe vi kommer et styke på vei da!

Flott hus forresten!

Love Peace Pionies sa...

så koselig det ble, fint stylet...
fortsatt fin kveld:)
klem

Lykkehjemmet sa...

Uteplassen ble veldig flott!! Litt puter og tepper er alt som skal til:)
Ser ut til at dere har planene i orden med tomten og veranda på huset. Litt å henge fingrene i med andre ord.
TUSEN TAKK for flott gave i posten idag!! Jeg ble kjempe glad!!
Klemmer til deg
Mona

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Er helt enig at det er masse potensiale her ! ♥ Dessuten syntes jeg du er en ordentlig flink innreder så det du har gjort med bambussofaen ble riktig så lekkert ! ♥ Alt var veldig fint satt sammen syntes jeg. :)

Guess what ?! Jeg fikk giveaway gaven fra deg i dag. ♥ Gaven er jo helt nydelig da, og akkurat etter min smak ! ♥ Og gavepakningen var så flott så var nesten synd å åpne den. ;) Men jeg tok bilder først da, hihi... Jeg er superfornøyd, men det var da altfor mye til å være en 3 plass syntes jeg. Tusen hjertelig takk Bjørg ! ♥

Ønsker deg en nydelig kveld ! :)

Goklem fra Anette ♥

lisje astrid's husblogg sa...

JA!Der ja!Kjempe fint vart det!Og billeg;)
Dette kan du:)
Og alt ordnar seg etter kvart♥
Kos deg i den nye setegruppa:)
Klem frå Astrid♥

Familien i Fjellborg sa...

en liten award til deg fra meg inne hos meg.
klem anita s

Aashildsvilla sa...

hei ..har en liten overaskelse til deg på bloggen min..klemm

Siv sa...

Så mye fint du har funnet frem ♥
Kjempefine ting og farger :)

Håper dere har kosa dere i dag ;)

Ønsker deg en deilig uke med fantastisk utsikt ♥

God natt klem ♥

Sofie sa...

Jeg eeelsker uteplassen din! I helgen blir det dugnad i familien (Thomas, Pusi og meg) for nå skal jeg ta i bruk vårt uterom. Det sengeteppet var bare så nydelig ♥♥

*Inspirert*
God onsdag!
Stor klem fra Sophie Mari ♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Award til deg frå meg...☺

Klem M♥

~Kristina~ sa...

For en utrolig koselig uteplass!:)

Og tusen HJERTELIG takk for den nydelige Give Awayen,den kom i dag!:) ♥

MissMette sa...

Hei Bjørg
Bambus sofaen ble kjempeflott etter at du har pyntet den opp!
Herlige farger også… og blått er jo den store it-fargen til
sommeren også… flott bilde og nydelig stylet….
Det går helt sikkert å spraye den, hør med en malerbutikk, de
vet det meste. For en flott utsikt dere har, virkelig vakkert ♥
Ønsker deg en flott kveld videre. Klem fra Mette

Related Posts with Thumbnails