torsdag 22. april 2010

Verktøykasse før og etter ♥

Då eg var på skattejakt på loftet til Pappa, fann vi ei verktøykasse Besten min laga då han levde.



































Besten var veldig flink med hendene sine. Han bygde hus, snekra møbler og lagde slike småting som denne verktøykassa. Som sagt før har eg TV- benk, vogge og framskap som han har laga. Framskapet kan du sjå her!


















Verktøykassa fekk 3 strøk med fargen Hvit, og vart pussa med fint pussepapir i kantane.


















I år er det 5 år sidan Besten døydde. Eg hadde litt lyst å ha noko på verktøykassa som minner meg om han. Og bestemte meg for å stemple fødselsåret hans på den.























Eg brukte Foamstamps frå MM (Making Memories) frå Scrapbook- sakene mine. Desse strauk eg målinga Skagen på og stempla på kassa.















Verktøykassa rommer no lys og ei fyrstikkeske eg har dekorert.







































Eg trur ikkje Besten hadde trudd verktøykassa han laga skulle brukast til slikt ;) Men alt er bedre enn at den støver ned på loftet ;)

                      ♥♥♥


Det har vore ein nydeleg vårdag her idag! 
Vi har dilla litt ute, gått tur og berre kosa oss.

Min kjære kom heim med seglbåten igår, etter over 20 timer segletid. Tar tid å snirkle seg gjennom fjordane ;) Men både han og Pappa hadde hatt ein flott tur
















Her er dei på andre sida av fjorden på veg til havna for å ankre opp :) Eg gleder meg til sommaren. Då blir det reker, kvitvin/brus og bading i seglbåten ut på fjorden ;)


Håper du får ein flott kveld!


Klem frå Bjørg :-)

24 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Verktøykassen ble veldig flott, synes det er så rørende at ting den "eldre garde" har laget blir tatt i bruk på nye måter! Må være kjekt å ha så mye flott etter besten din, som i tillegg er håndlaget. Passet flott til å ha lys i;-)

Du og seileren må kose dere i kveld, må være stas med seilbåt!

Klem fra henne som går en markiseløs fremtid i møte! (tror jeg heller kjøper meg en parasoll..)

Fra huset i svingen sa...

Så fin verktøykasse ble :-D
Kjempe smart ide å stemple på fødselsåret hans da!!!
Nå passer den jo fint inn hos deg og har fått en ny funksjon igjen, ingenting er bedre enn det!

Klem Karianne

Tove sa...

Hei sann.
Et koselig minne å ha. Så fin den ble da du malte den.
Er veldig misunnelig på den båten. Så utrolig digg...Men her er det kun en elv, blir vel ikke helt det samme.
Kunne tenkt meg å leid en båt men det er vel ikke bare å sette seg bak roret på et båt...

Ha en fin kveld

Tove

Unknown sa...

Verktøykassa ble så lekker da!♥
Nydelig minne! Fint med ting som man har etter sine kjære :)
Så herlig det ser ut utover fjorden!♥ Deilig å ha seilbåt, hørtes ikke vondt ut med reker vin og sjø.. Kose dere masse i kveld!:)
Takk for herlig hilsen hos meg!♥
Klem fra meg
Anki

Martilie sa...

Så nydelig den ble! Kjempekoselig minne og en fin måte å hedre bestefaren din på..

Ha en flott flott kveld!

Tove

Familien i Fjellborg sa...

Så fin :)
Jeg har en tilsvarende "sak" har igrunn vært litt usikker på hva den har vært brukt til - men klart det er en verktøyskasse.
klem anita s

Randi sa...

Så utrolig fin den blei! Og et veldig koselig minne etter Besten din:)

Kose deg med din kjære ikveld da!

Klem:)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! Verktøykassen ble kjempefin i ny drakt. Det er koselig å ha slike minner i hjemmet sitt.
Kan tenke meg det var flott å dra på seiltur i det herlige vårværet ☺

Lykkehjemmet sa...

Å så flott verktøy kasse!! Den ble jo flottere en dem du kan kjøpe jo!!
En sånn skulle jeg gjerne hatt til min lys også!! Heldiggrisen:)
Håper det blir en fin helg og koser dere masse!!
Klem Mona

mittliv75 sa...

Hei.
Kjempe fin verktøykasse, veldig koselig med fødselsåret på den, er sikker på at besten hadde satt pris på at den er i bruk:o))

Ha en fin kveld..
Klem

Christine sa...

Oi, den blei utrulig fin, Bjørg :) Den ligne litt på den besten min laga som bestikkasse. Eg bruker den no til oppbevaring av litt sølv bestikk. E so koselig å ha ting etter nokon som ein er glad i, og som minner oss på dei :) Du hedra besten din fint m årstallet :)

Ha ein fin kveld i lag m seileren din ;)

Klem

Jijji sa...

He, he... jeg er ikke like rask som deg til å kommentere ( ikke denne gangen i alle fall). Blir så glad for alle hilsner fra deg. Litt ekstra moro når du er så ivrig (les: først til å kommentere);)
Den verktøykassa ble kjempefin og så genialt å bruke den til lys! (Sånn har jeg lyst på også). Du er kjempeflink og kan absolutt være litt stolt av deg selv;) Og ekstra koselig blir det jo når du kan minnes Besten hver gang du tenner et lys...
Så deilig det må være med seilbåt... Jeg er oppvokst i Vestfold (nærme sjøen), men er likevel ikke vant med sjøliv. Men min kjære har alltid hatt båt, så han er på god vei til å smitte sin iver over på meg. Ser frem til en herlig sommer ute i skjærgården.
Ha en fin-fin kveld!
Klem fra Jijji

Ninas Interiør sa...

Den verktøykassa ble kjempefin! Det var en god ìde!! Du har så mye fint på bloggen din! Badet var superfint!!

Ha en fin kveld videre! Hilsen Nina

Unknown sa...

Så flott den verktøykassen ble ♥
Og den passet perfekt til lys...
Kjempelurt med fødselsåret til bestefaren din!

Klem Line

Tovepia sa...

Slike verktøykasser er bare herlige, og ekstra stas er det når du vet hvem som har laget den. Han hadde vel ikke trodd det, men han hadde blitt utrolig glad og stolt!
Du har pyntet den nydelig!
ha ei flott helg og klem fra meg;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So kjekt med minner etter bestefarens eigenproduserte ting!
Verktøykassa vart kjempefin!☺
Heime hos foreldra mine står eit hjørneskåp, ein speilkommode, ein skjenk og nokre nattbord som min bestefar har laga..eg har såååå lyst på alt egentleg, men vertfall speilkommoden og skjenken...men min mamma er ikkje heilt begeistra for tanken på at det skal malast kvitt so det står no der i kjellaren; der ingen ser det!
Min bestefar er nett flytta på sjukeheimen og søskenbarnet mitt har overtatt huset, so eg tenke at det har blitt litt mykje på ein gang og håpe at det går seg til slik at eg kan få nokre av møblane...ser dei for meg i stova vertfall☺

Stilige stempel! Brukar du vanleg maling på dei? Dei vert ikkje øydelagde also??

Høyrest ut som ein deileg sommar du planlegg☺

Klem M♥

Hos Jorunn sa...

Dette er et vakkert minne etter Besten din. Verktøykassen er helt skjønn!! Klem fra Jorunn

Monica sa...

så utrolig herlig blogg du har, verktøykassen var nydelig vakker også så fint du stempler med årstallet slik at du har et minne. Ekstra kjekt når dete r saker og ting fra familien, speseilt håndlagede som dete r lagt så mye arbeid ned i. Likte så godt boktipset ditt og takker for det, noe for meg som også prøver å annlegge grønne fingrer, hihi klem monica

Beate i Husets Hjerte sa...

wow..den var kjempeflott!! Og der fikk jeg et knalltips også, de der stempelbokstavene, sånne må jo bare jeg skaffe meg å, sånn som jeg skriver rundt på alt jeg har..LEKKERT!! Ha en knall dag!

yesheimen sa...

Hei. Først må jeg få takke for koselig komentar i anledning vårt bryllup.

Wow, så fin den verktøykassa di ble. Tenker nok at besten hadde vært fronøyd jeg. Superfin ble den.

Og så herlig med seglbåt da, ja da har dere mye kos å se frem til i sommer.

Ønsker deg en riktig flott helg.
Klem Ann<3

Vivi sa...

Eg kom til å tenka på besten min då eg las om verktøykassa di. Min beste var og flink med hendene og verdas beste Besten. Eg er verkeleg imponert over det du har fått til. Den vart nydeleg og eg er sikker på at besten din ville syns det same! God helg til deg og dine!!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Verktøykassen ble kjempefin Bjørg ! ♥ Veldig koselig med et så kjært minne av bestefaren din da ! ♥ Slike ting er de mest verdifulle. ♥

Ønsker deg og dine en nydelig helg, kos dere ! ♥

Fradagsklem fra Anette :)

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Herre jemeni!!!!!! Fytti katta så lekker den ble!!!

Helt utrolig alt en kan gjør!!!

Er innom for å ønske dej en herlig helg ♥

Klem ☺

Vivi sa...

Tusen takk for helsinga inne hos meg idag! Eg skal sjekka ut tipset ditt<3

Related Posts with Thumbnails